Navigation Content

Božja ruka

Božja ruka

Yadon ilaheyya

Inteligentno koncipirano, vrlo intrigantno, energično režirano i izuzetno duhovito ostvarenje gotovo bez riječi, podjednako osvaja crnim humorom u kojem je naglasak stavljen na apsurd i grotesku, kao i razmjerno suptilnim, ali više nego jasnim iznošenjem antiratnih stavova i političkih komentara

INFO

RedateljElia Suleiman

GlumciElia Suleiman, Manal Khader, George Ibrahim, Amer Daher, Jamel Daher, Lufuf Nuweiser

Sažetak

Negdje u Nazaretu skupina djece naoružane noževima progoni Djeda Božićnjaka, koji strada od uboda noža naslonjen na stablo. Dok se nekoliko susjeda žestoko svađa oko beznačajne stvari, jedan palestinski par se sastaje u automobilu.

Muškarac (Elia Suleiman) napuše crveni balon s likom Yassera Arafata te ga s djevojkom (Manal Khader) pusti da poleti blizu granične kontrolne točke. Nakon što ugledaju balon, izraelski vojnici isprva žele pucati po njemu, no onda se na zahtjev jednog od njih predomisle.

Zahvaljujući nastaloj zbrci, mladić i djevojka uspijevaju prijeći kontrolnu točku, a balon nastavlja let preko Jeruzalema, da bi se naposljetku zaustavio na kupoli muslimanskog vjerskog hrama.

Kad se jedan turist izraelskom policajcu obrati za pomoć u snalaženju, ovaj kao svog pomoćnika angažira zarobljenog Palestinca s povezom preko očiju, kojeg dovede iz policijskog vozila. Sljedećeg jutra skupina Izraelaca uvježbava neobičnu plesnu točku s oružjem u rukama, a tim oružjem gađaju kartonske mete dizajnirane prema likovima palestinskih žena...

Izvrsna satirična ratna drama scenarista i redatelja E. Suleimana (7 dana u Havani) 2002. je s uspjehom prikazana u konkurenciji festivala u Cannesu, gdje je ovjenčana Nagradom žirija i nagradom međunarodne kritike FIPRESCI, a na dodjeli Europskih filmskih nagrada iste je godine ovjenčana nagradom Screen International. Autor Elia Suleiman je Palestinac i u tom su smislu njegovi antiizraelski sentimenti posve razumljivi, no njegovo je djelo idejno ponajviše usmjereno protiv rata, odnosno za zagovor mirnog i tolerantnog suživota dviju sukobljenih strana.

Filmski humor najvećim dijelom izvire iz povremeno montipajtonovski efektnog i uspjelog eksploatiranja bizarnosti i nadrealizma kao prema redatelju najizraženijim obilježjima svakodnevnog terora koji Palestinci podnose na kontrolnim točkama. Vrijedi spomenuti i da je film zbog svog neuvijenog političkog angažmana u vrijeme premijere izazvao i određene kontroverze, a navodno je propala i nakana utjecajnog producenta Humberta Balsana (Zbogom Bonaparte, Alexandria...New York) da ga 2002. progura kao palestinskog kandidata za Oscara.

 

Kontrolirajte TV vodič mišem
Jeste li znali?

TV vodič na MAXtv portalu možete pomicati i mišem - kliknite lijevom tipkom na vodič, držite je, te povlačite mišem vodič po želji
 Još savjeta »

T-Com

Moj Telekom Portal

Pregledavajte i administrirajte sve vaše usluge Hrvatskog Telekoma na jednom mjestu, od sada bilo kada i bilo gdje putem Moj Telekom portala


Učitavam podatke...