Navigation Content

Dobri duh Zagreba

Dobri duh Zagreba

Dobri duh Zagreba

Nagrađivana triler-drama s elementima fantastike koju mnogi drže najboljim hrvatskim filmom svih vremena, sjajan je prvijenac Zorana Tadića, možda najvećeg i najznačajnijeg žanrovskog redatelja u hrvatskoj kinematografiji

INFO

RedateljZoran Tadić

GlumciIvica Vidović, Fabijan Šovagović, Božidarka Frait, Dragutin Klobučar, Zdenka Trach, Tošo Jelić

Sažetak

Kad na vrata njegove trošne kuće u zagrebačkom Trnju pokuca sredovječni Fabijan (Fabijan Šovagović), povučeni Ivica (Ivica Vidović) ga pristane primiti kao podstanara.

Ivica je nastavnik povijesti i zemljopisa u jednoj osnovnoj školi, a Fabijan mu se predstavi kao umirovljeni geometar koji se iz hobija strastveno bavi statističkim proračunima. On pedantno bilježi svaki zločin na Trnju i u Zagrebu i tvrdi da je sposoban utvrditi ritam zločina te predvidjeti kad će se dogoditi i gdje. Ivica mu isprva ne vjeruje, no počne se predomišljati kad Fabijan ubrzo točno predvidi nekoliko zločina u susjedstvu.

Dok Ivica polako obnavlja vezu s nekadašnjom djevojkom Zdenkom (Božidarka Frait), zabrinuti Fabijan počne tvrditi da je ritam zločina ozbiljno narušen i da će se u njihovom kvartu uskoro dogoditi ubojstvo...

Izvrsna i nagrađivana triler/drama s elementima fantastike, koju mnogi drže najboljim hrvatskim filmom svih vremena, sjajan je prvijenac Zorana Tadića (1941-2007), možda najvećeg i najznačajnijeg žanrovskog redatelja u hrvatskoj kinematografiji.

Snimljen prema priči 'Dobri duh Zagreba' iz istoimene zbirke kratkih priča Pavla Pavličića, film izvorno i nosi taj naslov koji je naveden na njegovoj špici, no vrlo brzo nakon premijere postao je poznat pod naslovom 'Ritam zločina'. To je i logično, jer je Zoran Tadić znatno izmijenio Pavličićev predložak, uvevši u priču nepostojeće likove Ivice i Zdenke te znatno izmijenivši završnicu.

Realizam s naglašenim socijalnim kontekstom maestralno je nadograđen fantastičnim elementima, što je i inače čest slučaj u Tadićevim filmovima, a minimalistička režija potpomognuta izvrsnom crno-bijelom fotografijom Gorana Trbuljaka odlično koristi ambijent stare zagrebačke četvrti Trnje koja danas ne postoji u obliku u kakvom je vidimo na filmu.

Pregledna i ekonomična naracija, izraženi dokumentaristički prosede i inače vrsnog dokumentarista Tadića, spretno korištenje prirodne i zadane scenografije, kao i okolišnih zvukova gotovo u potpunosti bez glazbe (osim evergreena 'Balada iz predgrađa' Hrvoja Hegedušića), te sigurni i primjereni glumački nastupi s čestim improvizacijama, obilježja su ovog remek-djela.

 

Kontrolirajte TV vodič mišem
Jeste li znali?

TV vodič na MAXtv portalu možete pomicati i mišem - kliknite lijevom tipkom na vodič, držite je, te povlačite mišem vodič po želji
 Još savjeta »

T-Com

Moj Telekom Portal

Pregledavajte i administrirajte sve vaše usluge Hrvatskog Telekoma na jednom mjestu, od sada bilo kada i bilo gdje putem Moj Telekom portala


Učitavam podatke...