Navigation Content

U KINIMA: 'VODA ZA SLONOVE'

Istopljena karizma Roberta Pattinsona u lošem ljubiću

Unatoč očitim ambicijama da snimi 'veliku ljubavnu priču' (strukturom film neodoljivo podsjeća na 'Titanik'), redatelj Francis Lawrence teško da će zadovoljiti čak i tinejdžersku publiku koju bi trebala privući prisutnost seks simbola Roberta Pattinsona

Foto: Twentieth Century Fox Film Corporation/ Radnju pratimo kroz sjećanje glavnog junaka Jacoba na vrijeme kada je, pred samu diplomu na veterinarskom fakultetu, saznao da su mu oba roditelja smrtno stradala. Ne znajući što bi sa sobom od tuge i očaja, priključio se cirkusu i postao njegov kućni veterinar. Voditelj cirkusa bezdušni je agresivac August koji zlostavlja sve sudionike šoua - i ljude i životinje, pa tako i svoju suprugu Marlenu u koju se Jacob fatalno zaljubi na prvi pogled...

<iframe title="YouTube video player" width="600" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/_6b2XhXkPpg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Jedini segment unutar kojega 'Voda za slonove' koliko-toliko funkcionira očita je (i previše očita!) alegorija o brutalnom kapitalizmu i korporativnom sistemu. 'Cirkus je država koja ima svoja pravila i zakone', obrazlaže u jednom trenutku glavnom junaku Jacobu filmski negativac August, ravnatelj cirkusa Benzini, a mi se od početka nismo mogli oteti dojmu da taj cirkus poprilično nalikuje i na našu državu. U njemu je za obične radnike život poprilično težak, dok privilegirana manjina pije šampanjac i kuje planove o širenju biznisa, posao je naporan, a plaća mala i kasni, ako uopće stigne. Čim biznis malo posustane, kreće proces otpuštanja radnika, i to izbacivanjem iz jurećeg vlaka pa tko preživi - preživi. Filmska priča smještena u doba velike ekonomske krize koncem 20-ih i početkom 30-ih doima se kao refleksija stvarnosti s obzirom da u našem, hrvatskom 'cirkusu', broj nezaposlenih kontinuirano raste, a kapitalistička brutalnost nerijetko oduzima svako dostojanstvo šokiranom puku.

I dok nas filmska Amerika iz prve polovice prošlog stoljeća neodoljivo podsjeća na aktualnu i stvarnu Hrvatsku, teško nam se uživjeti u ono što bi trebala biti tematska okosnica ovog poprilično slabog filma, a to je strastvena, 'veća od života', ljubavna priča između lijepe Marlene i još ljepšeg Jacoba. Neuvjerljivost ljubavne priče ovog nesuđenog 'Titanika' zacementirana je izostankom bilo kakve filmske kemije između dvoje glavnih glumaca, Roberta Pattinsona i Reese Whiterspoon. Tinejdžerski seks simbol Pattinson zasad je samo pokazao da će njegova karizma, barem još neko vrijeme, ostati vezana isključivo uz lik romantičnog vampira Edwarda iz sage 'Sumrak', a iskusna Reese Whiterspoon napravila je još jedan krivi korak u svojoj pomalo zamrloj karijeri. Njihova neuvjerljiva gluma u značajnoj je mjeri rezultat slabašnog scenarija iz kojega je uistinu bilo teško iscijediti kompleksnu ili barem dojmljivu rolu.

Jedini koji je iz skromnog predloška uspio sastaviti respektabilnu ulogu austrijski je glumac Christoph Waltz, koji se proslavio rolom glavnog negativca u Tarantinovim 'Nemilosrdnim gadovima'. Prava je šteta što je ovaj sposobni glumac u Hollywoodu očito postao 'profesionalni negativac' i iz te će manire teško izaći.

Kontrolirajte TV vodič mišem
Jeste li znali?

TV vodič na MAXtv portalu možete pomicati i mišem - kliknite lijevom tipkom na vodič, držite je, te povlačite mišem vodič po želji
 Još savjeta »

T-Com

Moj Telekom Portal

Pregledavajte i administrirajte sve vaše usluge Hrvatskog Telekoma na jednom mjestu, od sada bilo kada i bilo gdje putem Moj Telekom portala


Učitavam podatke...